Produkty
Přihlášení
Uživatel:
Heslo:

E-mailový zpravodaj
 
 

Informace o novinkách a akcích na Váš e-mail.

sczmodelshop.cz » Modely letadel » Pěnové

Messerschmitt Bf-109F hnědý 0218

Naše cena s DPH:
1 630 Kč
  
Výrobce:
Alfa Model
Expedice:
1-2 dny
Záruční doba:
2 roky
Katalogové číslo:
002114




Popis

Stíhací letoun Bf 109 navrhl na počátku 30. let Willy Messerschmitt. Byl to první moderní stíhací letoun s charakteristikami typickými pro celé následující období - celokovovou skořepinovou konstrukcí s uzavřenou kabinou a zatahovacím podvozkem. 

První prototyp odstartoval v září 1935 poháněn dovezeným motorem Rolls Royce Kestrel V s výkonem 518 kW. Druhý prototyp byl už poháněn motorem Junkers Jumo 210A, pro který byl letoun konstruován. Maximální rychlost byla asi 470km/h ve výšce 4000m a dostup činil 8300m. 

Verze Bf 109A-D byly osazeny motory Jumo 210, verze Bf 109E měla motor Daimler Benz DB-601A. 

V roce 1939 začal vývoj verze Bf 109F. Tento typ je považován za nejvyváženější verzi Bf 109 z hlediska letových vlastností, výkonu i výzbroje. Konstrukce Bf 109F je takřka ukázkovou lekcí snahy o snížení odporu. Křídlo dostalo zaoblené koncové oblouky, vrtulový kužel byl zvětšen a natvarován tak, že lépe navazoval na rovněž překonstruovaný předek letounu. Ostruha byla částečně zatažitelná a vodorovná ocasní plocha byla samonosná, bez vzpěr typických pro Bf 109 předchozích verzí. 

První varianty Bf 109 byly vyzbrojeny dvěma kulomety MG-17 ráže 7.92 mm uloženými nad motorem a kanónem Rheinmetall-Borsig (licence Oerlikon ) MG-FF ráže 20 mm střílejícím nábojem vrtule. U Bf 109F-2 byla tato zbraň nahrazena kanónem Mauser MG-151/15 ráže 15mm. Tyto verze byly poháněny motorem Daimler-Benz DB 601N. 

Motorem DB-601E o výkonu 1007 kW, který byl pro Bf 109F od počátku plánován, byla vybavena až verze F-4, které bylo vyrobeno nejvíce. Kanón MG-151/15 byl nahrazen typem MG-151/20 ráže 20 mm. Maximální rychlost letu se pohybovala okolo 635 km/h ve výšce 6000 m a dostup činil asi 12000 m. 

Letounů Bf 109 bylo vyrobeno více, než kteréhokoliv jiného stíhacího letadla v historii letectví. Do dubna 1945 bylo vyrobeno přibližně 34000 kusů. Bf 109 byl hlavním typem stíhacího letectva Luftwaffe během celé II. Světové války, i když od roku 1941 byl postupně nahrazován letounem Focke-Wulf Fw 190. 

Výroba jeho modif
ikovaných verzí pokračovala i po válce. Ve Španělsku se vyráběl pod označením HA-1109 a HA-1112 Buchon, v Československu jako S-99 a S-199. 

Model není určen pro začátečníky, jeho řízení křidélky a výškovkou však bez problémů zvládne každý modelář s dostatečnou praxí v řízení modelů směrovkou a výškovkou např.slow – flyerů. Svými letovými vlastnostmi a výkony se maketa Bf 109F blíží větším modelům, a tím nabízí i podstatně pestřejší zážitky při létání.


Model má několik charakteristických znaků:

  • Model je dodáván ve vysokém stupni předpracování. Po jeho sestavení Vám zbývá nanést obtisky, nainstalovat pohonnou jednotku a RC vybavení.
  • Model je vyroben z polystyrenu s pevnější povrchovou vrstvou, která snižuje náchylnost na povrchová poškození. Všechna exponovaná místa jsou navíc chráněna plastovými kryty. Díky poměru letové hmotnosti a pevnosti použitého materiálu je model velmi kompaktní, riziko jeho poškození je při běžném provozu nízké.
  • Při konstrukci modelu byla věnována maximální pozornost aerodynamickému řešení (např. polosymetrický profil křídla, symetrický profil výškovky), které zajišťuje vysokou aerodynamickou jemnost, z ní vyplývající značný rozsah rychlostí a letové vlastnosti běžné pro velké modely.
  • Model umožňuje postavit maketu s letovými výkony, které mohou na jedné straně odpovídat nejlepším slow-flyerům, na straně druhé pak plně akrobatickým modelům, doporučené osazení je střídavý motor pro proud 15 A a baterie 2 až 3 články LiPol 1000-1500 mAh.
  • K ovládání modelu Vám vystačí RC vybavení běžné pro ovládání slow-flyerů – i s ním lze zalétat většinu akrobatických obratů (mimo ty, pro které je nezbytné ovládání směrovky).
  • Jedním z rozhodujících faktorů ovlivňujícím letové vlastnosti a výkony modelu je letová hmotnost. Vzhledem k velkému množství možných kombinací RC vybavení, motorů a zdrojů není možné přesně udat konečnou hmotnost. Hmotnost draku je asi 200g. Udávaná maximální hmotnost by však neměla být v žádném případě překročena – letové vlastnosti těžších modelů se budou výrazně měnit k horšímu.

 
Model je nastříkán barvou tvořící základní kamuflážní schéma. V
ýsostné znaky a taktické označení jsou řešeny jako vodní obtisky. Jejich výhodou je především zanedbatelná hmotnost a minimální riziko poškození modelu při jejich nanášení. 


Se zalétaným modelem Bf 109F nemusíte čekat na bezvětří. Díky rozsahu rychlostí a ovladatelnosti modelu bude brzy záležet pouze na Vás, kdy si půjdete zalétat. 


Technická data:

Délka: 750 mm
Max. hmotnost: 440 g
Plocha křídla: 11.3 dm2
Řízené funkce: výškovka, křidélka, motor
Rozpětí: 835 mm




Seznam součástí a nářadí potřebných pro dokončení modelu, které nejsou součástí stavebnice:

  • Polyuretanové (PU) lepidlo, pětiminutové Epoxy, vteřinové lepidlo (CA).
  • Modelářský nůž, šroubováky, transparentní samolepicí páska, ( vrták o průměru 1 mm).
  • Pohonná jednotka s regulátorem a vrtulí, akumulátory.
  • Nejméně třípovelová RC souprava s dvěma mikroservy (do 10g) a miniaturní přijímač (do 10g).
  • Prodlužovací kablík (150 mm) pro připojení serva křidélek k přijímači.

 

 

 

Galerie

Dotaz na prodavače

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné
Obsah košíku
Košík
Obsah vašeho košíku: prázdný
Kontakt
Alternativní produkty